U bent hier

Internationale aandacht voor Leeuwarden-Fryslân 2018

Eerste Europese journalisten brengen bezoek aan Culturele Hoofdstad van Europa

Leeuwarden ontvangt deze dagen 18 internationale journalisten in het kader van ´Culturele Hoofdstad van Europa in 2018´. Deze persreis is onderdeel van de internationale persbewerking die NBTC Holland Marketing, in samenwerking met Merk Fryslân en Leeuwarden-Fryslân 2018, inzet om Leeuwarden in 2018 en daarna internationaal op de kaart te zetten.

Rondleiding journalisten door Europese Culturele Hoofdstad
De internationale persreis heeft als doel Leeuwarden onder de aandacht te brengen bij buitenlandse cultuurliefhebbers en leisure bezoekers. Journalisten van onder andere de Belgische krant De Standaard en het Franse Le Monde startten gister met verschillende speeddates waarin de culturele activiteiten tijdens Culturele Hoofdstad volgend jaar werden gepresenteerd. Vandaag bezoeken ze de perspreview van de grootste Mata Hari tentoonstelling ooit in het Fries Museum. In de tentoonstelling ´De mythe en het meisje’ reis je met Mata Hari mee van haar geboortestad Leeuwarden naar Nederlands-Indië, waar het noodlot haar achtervolgt. Daarna maken ze een wandeling ‘in de voetsporen van Mata Hari’ door Leeuwarden.

Spreiden van bezoekers met ‘Leeuwarden-Fryslân 2018’
Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 biedt veel aanknopingspunten voor de internationale promotie van Nederland. De Culturele Hoofdstad van Europa markeert verschillende tentoonstellingen die aanleiding vormen voor buitenlandse bezoekers om ook de minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken. Een evenement als ´Leeuwarden-Fryslân 2018´ sluit goed aan op de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers.

Bronnen: 

NBTC

Nog geen stemmen
Reactie plaatsen? Lees eerst de huisregels.

Advertentie