U bent hier

Waddenzee Werelderfgoed op ITB in Berlijn

De Noord-Nederlandse marketingorganisaties slaan deze dagen de handen ineen tijdens de grootste internationale reisbeurs van de wereld. Gezamenlijk wordt het UNESCO Waddenzee Werelderfgoed gepresenteerd. Met meer dan 160.000 bezoekers is de ITB dé plek waar pers, touroperators en destinaties de tijd hebben om elkaar te vinden. Het doel tijdens deze ITB is het leggen van contacten en het aantrekken van nieuwe samenwerkingspartners.

Met deze positieve samenwerking zetten de marketingorganisaties het waddengebied gezamenlijk op de kaart. Marketing Groningen en de regio’s Waddenland, Eemsdelta en Oldambt, Merk Fryslân en de regio’s Noord-Oost en Noord-West en Holland Boven Amsterdam zorgen samen voor een unieke waddenbeleving op de beursvloer van de ITB. Wadlopen, proeven van culinaire streekproducten, virtueel zwemmen met zeehonden, unieke beelden en geluiden van de teaser van de nieuwe film van Ruben Smit en het voelen van typische waddenelementen. Kortom alle zintuigen worden geprikkeld.

Toeristische ondernemers spelen hierin een belangrijke rol. Het totaal aanbod van accommodaties, restaurants, wadden excursies en andere duurzaam gerelateerde activiteiten biedt inspiratie voor pers en touroperators om tot boeiende verhalen en aantrekkelijke pakketten te komen. Journalisten en touroperators hebben interesse in het unieke Waddengebied. Dit weekend verschijnt al een publicatie in de Berliner Zeitung. De journalist is enthousiast geworden na het eten van zijn allereerste oester in de Wadden stand.

De presentatie van de Waddenzee op de ITB in Berlijn maakt onderdeel uit van een groter samenwerkingsverband tussen het CWSS (Common Wadden Sea Secretariat) en de Waddenagenda.

Nog geen stemmen
Reactie plaatsen? Lees eerst de huisregels.

Advertentie