U bent hier

Promotie

Wie publiceert op Waddenpost wil ook dat de publicaties worden gelezen en bekeken. Promotie van de publicaties is daarom van groot belang. Waddenpost zet daar verschillende manieren van promotie voor in en Waddenposters kunnen op hun beurt activiteiten ontplooien om zoveel mogelijk bezoekers naar hun publicaties te trekken.
Merendeel van de gebruikers die iets over een bepaald onderwerp wil weten maakt gebruik van een zoekmachine. Zoekmachines waarderen links naar publicaties en houden bij met welke woorden wordt gelinkt. Het is daarom belangrijk zoveel mogelijk links naar je publicaties te krijgen. Promotie is daarom van belang.

Waddenpost en de sociale media
Waddenpost is actief op Facebook, Twitter en Google+. Dagelijks wordt een artikel of mededeling over Waddenpost op de social media geplaatst. Waddenposters kunnen het effect van de Tweets en posts vergroten door te retweeten en delen.

Waddenposter en social media
De Waddenposter kan zijn eigen social media inzet om linken naar zijn publicaties te promoten. De website van Waddenpost biedt de mogelijkheid om direct onder je publicatie contact te maken met je eigen social media. Met de symbolen van Facebook, Twitter en Google+ kun je direct contact maken met je eigen social media en de link naar je publicatie plaatsen. Bij het invoeren van je publicatie kun je in het vak Twitter hashtag een hashtag of hekje ingeven. Standaard staat hij op waddenpost dat in de tweet staat als #waddenpost, maar daar kun je elk hekje plaatsen dat maar bij je publicatie past, zoals bijvoorbeeld de naam van een eiland.
Het +-symbool onder de publicatie geeft een opsomming van andere social media.

Facebook van Waddenpost
Like als Waddenposter de Facebookpagina van Waddenpost en deel regelmatig een post of reageer. Dat draagt bij aan de verspreiding van Waddenpostpublicaties en komt de website en de publicaties van elke Waddenposter ten goede.

Google+
Een van de plaatsen om je eigen publicaties te promoten is het aanmaken van een Google+ profiel. Op je Google+ pagina kun je links naar je publicaties plaatsen. Google kan informatie van je Google+ account koppelen aan zoekresultaten. Dat resulteert bijvoorbeeld in een zoekresulaat van Google met jouw Google+ profielfoto bij de gevonden titel van jouw publicatie. Een dergelijk zoekresultaat is uitnodigend om op te klikken en dat levert bezoekers aan jouw publicatie op Waddenpost op. Heb je bijvoorbeeld een publicatie over een gestrande bultrug gemaakt en die publicatie toegevoegd aan je Google+ account, dan heb je grote kans dat iemand die ‘bultrug’ intikt als zoekwoord, jouw Googl+ profielfoto naast de link naar jouw artikel als suggestie krijgt. Met de profielfoto erbij valt zo’n suggestie van Google op.
​De profielfoto van Google+ moet een portretfoto zijn, anders heb je grote kans dag Google de foto niet bij de zoekresultaten plaatst.

Linken op websites en linkpagina's
Waddenposters kunnen op hun eigen website linken plaatsen naar Waddenpost en naar hun eigen persoonlijke pagina en publicaties.
Ook kan een Waddenposter een eigen linkenpagina samenstellen en zo een linkverzameling naar zijn eigen publicaties opbouwen. De linkpagina www.jouwpagina.nl leent zich daar goed voor (bekijk hier voor een voorbeeld van een ingevulde jouwpagina.nl), maar er zijn meer startpagina's te gebruiken.